Використання електронних інструментів у шкільній освіті обговорили під час круглого столу «Сучасні електронні інструменти у шкільній освіті як запорука успішного розвитку громад», що відбувся у Міністерстві розвитку громад і територій України.

Учасниками дискусії стали, зокрема, перший застіпник міністра розвитку громад і територій Дмитро Живицький, комерційний аташе Посольства Литовської Республіки в Україні Сергіос Тихоміровас, представники 15 органів місцевого самоврядування з різних регіонів України та представники литовської ІТ-компанії NEVDA, що є розробником найпопулярнішого у Литві «електронного щоденника», яким користуються близько 80% тамтешніх шкіл.

Круглий стіл відбувся у рамках спільного проєкту Асоціації відкритих міст та ТОВ АЙТІ ПРО (представник компанії NEVDA в Україні). Цей проєкт передбачає, що 17 міст-членів Асоціації отримають можливість протягом півроку безкоштовно використовувати платформу «Моя школа» від компанії NEVDA у своїх школах, щоб налагодити освітні та адміністративні процеси відповідно до сучасних вимог та ухвалити рішення про доцільність використання цього інструменту у подальшому. Кількість шкіл та учнів, які візьмуть участь у проєкті, кожна громада визначала самостійно.

За словами Анни Суржі з АЙТІ ПРО, Платформа «моя школа» – це далеко не тільки електронний щоденник, як багато хто звик собі уявляти. Це і електронний журнал, і засіб спілкування між батьками, вчителями і дітьми, організації позакласних заходів, батьківських зборів, надання довідок, і мобільний додаток, який оперативно інформує батьків про все, що пов’язане зі шкільним життям їхніх дітей (оцінки, відвідуваність, зауваження вчителя), і багато іншого. За її допомогою можна зібрати статистичні дані, створити рейтинги учнів, класів та навіть шкіл, покращити якість навчання.

Це важливо, адже для того, щоб освіта стала цікавою для школярів, необхідно шукати цікаві варіанти, вивчати ефективні напрацювання, зокрема враховувати міжнародний досвід.

– Я б назвав це комунікаційною платформою, яка піднімає якість комунікації між адміністрацією школи, вчителями, батьками та учнями на якісно новий рівень, і це позитивно впливає на освітній процес в цілому, – зауважив директор однієї з павлоградських шкіл Володимир Галух.

У свою чергу, Дмитро Живицький зазначив:
– Важливо і знаково, що цей захід відбувається саме в Мінрегіоні, адже Державна регіональна політика це якраз є злагоджена дія всіх центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування – наших партнерів, заради розвитку кожної конкретної громади. І саме освітні проєкти, зокрема, проєкт, який презентовано, є інноваційним та відповідає тим викликам і вимогам, які є сьогодні в Україні щодо реалізації Державної регіональної політики. Основною метою Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки є підвищення конкурентоздатності наших громад і регіонів. І якраз якісна освіта, і розуміння того, що без забезпечення освіти сучасними технологіями, обладнанням і методичними рекомендаціями не зможемо досягти належного рівня конкурентоздатності. Тому ми зацікавлені і всіляко підтримуємо реалізацію проєкту «Моя школа: інвестиції в освіту». Тісно співпрацюємо з усіма Асоціаціями місцевого самоврядування та готові підтримувати в майбутньому всі позитивні проєкти, які спрямовані на місцевий і регіональний розвиток.

РЕАЛЬНИЙ ДОСВІД

Велику цікавість в учасників дискусії викликали виступи представників Тростянецької ОТГ та м.Миргород, адже ці громади уже почали використовувати платформу «Моя школа» у своїх навчальних закладах. Зокрема, керівник відділу інформаційного та комп’ютерно-технічного забезпечення Тростянецької ОТГ, на практиці показав, які можливості має платформа та як тростянецькі освітяни використовують їх у щоденній роботі.

А очільниця відділу освіти Миргородської міськради Тетяна Колибельнік, зокрема, зазначила:
– Ми не очікували цього результату, одна виявили, що після початку використання платформи «Моя школа» у двох навчальних закладах успішність учнів помітно зросла. Виявляється, так позитивно на дітей вплинуло рейтингування. У цій системі зберігається таємниця оцінювання: і учні, і їхні батьки бачать лише оцінки конкретного школяра і ніколи – оцінки його однокласників. Однак учень може побачити, яке місце він посідає у рейтингу класу. І це вплинуло дуже позитивно: діти самі, не за вчительською підказкою, хочуть опинитися хоча б у першій десятці, а не пасти задніх. Відповідно, більше стараються, виконують додаткові завдання, активніше відповідають на уроках.

Присутніх також цікавило, чи інтегрується платформа «Моя школа» з іншим програмним забезпеченням, якими є технічні вимоги для її впровадження та чи можна відмовитися зовсім від паперової звітності (зокрема, класних журналів) на користь електронної. Щодо останнього, то поки що це не до кінця визначене питання, однак, що більше шкіл та місцевих управлінь освіти використовуватимуть електронні інструменти, то частіше підніматиметься це питання, а тому процес переходу, однозначно, прискориться.

Під час круглого столу Миргород та Тростянецька ОТГ отримали відзнаки від литовських партнерів та Асоціації відкритих міст за ініціативність та активність у впровадженні сучасних електронних інструментів у шкільну освіту та сміливість бути першопрохідцями на цьому шляху. А інші учасники – сертифікати на піврічне безкоштовне використання платформи у навчальних закладах. Уже у лютому почнуться семінари, де освітян навчать адмініструвати і використовувати платформу. Підключення шкіл до неї також стартує найближчим часом.

За попередніми оцінками, участь у цьому цікавому проєкті візьмуть біля 30 тисяч школярів з усієї України, а дорослих учасників буде приблизно у 2,5 р. більше.

Підпишіться на розсилку новин